Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Refahiye’de Yıllardır Süren Sorun Çözüldü! 5 Köyü Birleştiren Proje

Erzincan’ın Refahiye ilçesinde yıllardır süregelen içme suyu sorunu, 5 köyün

Erzincan’ın Refahiye ilçesinde yıllardır süregelen içme suyu sorunu, 5 köyün ortaklaşa yürüttüğü dev bir proje ile tarihe karıştı. Karadağ’ın zirvesinden gelen su, düzenlenen törenle musluklardan akmaya başladı.

Erzincan’ın Refahiye ilçesine bağlı Ekecik, Çamlımülk, Çukurçimen, Muratçayırı ve Kaçak köylerini kapsayan ortak içme suyu projesi, düzenlenen coşkulu bir törenle hizmete açıldı. Karadağ’ın zirvesinden getirilen suyun köyleri birleştirdiği bu proje, bölgede büyük bir sevinçle karşılandı. Açılış törenine katılan Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman, projeyi “bir kardeşlik ve dayanışma örneği” olarak nitelendirdi.

“KÖYLERİMİZİ OLDUĞU YERDE KALKINDIRIYORUZ”

Törende konuşan Milletvekili Süleyman Karaman, 2003 yılından bu yana köylerin altyapısını güçlendirmek adına çok büyük adımlar atıldığını vurguladı. Geçmişteki “köyleri ilçelere taşıma” tartışmalarına son veren vizyonu hatırlatan Karaman, şunları söyledi:

“Dönemin Ulaştırma Bakanı Sayın Binali Yıldırım’ın, ‘Köylerimizi olduğu yerde geliştirmeliyiz’ vizyonuyla kurulan KÖYDES projesi, bugün Türkiye’nin dört bir yanında meyvelerini vermektedir. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, 22 yıldır köylerimizin yol, su, elektrik gibi temel altyapı ihtiyaçlarını karşılamak için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu proje de bu kararlı hizmet anlayışının en somut ve en anlamlı göstergelerinden biridir.”

“SİZ SAHİP ÇIKTIKÇA, BİZ YAPMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

Vatandaşların köylerini geliştirme azminin kendilerine büyük bir motivasyon kaynağı olduğunu ifade eden Karaman, köylülerin “Köyümüz Paris gibi, Londra gibi, İstanbul gibi olsun” hayalini gerçeğe dönüştürmek için gayret gösterdiklerini belirtti.

Projenin hayata geçmesinde 5 köy muhtarının gösterdiği ortak kararlılığın kilit rol oynadığını ifade eden Karaman, emeği geçen tüm kurum temsilcilerine, yerel yöneticilere ve Refahiye’deki görev süresi boyunca önemli hizmetlerde bulunan, yakın zamanda tayini çıkan Kaymakam Halil İbrahim Köroğlu’na teşekkürlerini iletti.

“İÇTİĞİMİZ SU AYRI GİTMEYECEK”

Halk arasındaki ünlü deyime atıfta bulunarak projenin sosyal boyutuna dikkat çeken Karaman, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:

  • “Bu proje sadece bir altyapı yatırımı değil, aynı zamanda bir kardeşlik projesidir. ‘İçtiğimiz su ayrı gitmez’ sözü bugün Refahiye’de gerçeğe dönüştü.
  • Çamlımülk, Çukurçimen, Muratçayırı, Ekecik ve Kaçak köylerimizin dostluğunu pekiştiren bu içme suyunun, hanelerimize bereket, kardeşliğimize daimlik getirmesini temenni ediyorum.”

Açılış kurdelasının kesilmesinin ardından, Karadağ’ın zirvesinden gelen temiz içme suyu dualarla köylere ulaştırıldı. Tören, köy sakinlerinin ve protokolün katıldığı ikramlarla son buldu.

Elazığ Çelik Ahşap