Erzincan’ın tarihi ve doğal güzellikleriyle ünlü Kemaliye ilçesinde, asırlardır sürdürülen anlamlı bir gelenek bu yıl da coşkuyla yaşatıldı. Toybelen Köyü Kırkgöz Mevkii’nde her yıl geleneksel olarak düzenlenen “Şükür ve Buluşma Programı”, ilçe protokolü ve bölge halkını bir araya getirdi.
Bölgedeki su kaynaklarının bolluğu, tarımsal bereket ve doğal yaşamın devamlılığı için bir nişane kabul edilen geleneksel programa; Kemaliye Kaymakamı Emirhan Arıkan, Kıdemli Cumhuriyet Savcısı Dilşah Taşçı, Hâkime Nisanur Ekmekçi Akbulut, ilçe kurum amirleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Kemaliye’de asırlardır süregelen gelenek bu yıl da yaşatıldı; ilçe protokolü ve vatandaşların katılımıyla Toybelen Köyü Kırkgöz Mevkii’nde düzenlenen “Şükür ve Buluşma Programı”nda suyun bolluğu ve bereket için dualar edilerek kurban kesildi.
Bereket İçin Şükür Kurbanı Kesildi, Dualar Edildi
Kırkgöz Mevkii’nin eşsiz doğasında gerçekleştirilen programda, asırlardır süregelen geleneklere uygun olarak suyun bol ve bereketli olması, doğanın korunması temennisiyle şükür kurbanı kesildi. İlçe protokolü ve vatandaşlar, kesilen kurbanın ardından hep birlikte dualar ederek bölgenin huzur ve refahı için temennilerde bulundu.
Program, sadece bir şükür merasimi olmanın ötesinde, çevre köylerden ve ilçe merkezinden gelen yüzlerce hemşehrinin bir araya gelerek hasret giderdiği, birlik, beraberlik ve dayanışma duygularının en üst seviyeye çıktığı büyük bir buluşmaya sahne oldu.
Kaymakam Arıkan’dan Emeği Geçenlere Teşekkür
Programda vatandaşlarla yakından ilgilenen ve köy halkıyla uzun süre sohbet eden Kemaliye Kaymakamı Emirhan Arıkan, bu tür geleneklerin kültürel mirasın korunması ve toplumsal bağların güçlenmesi açısından hayati önem taşıdığını belirtti.
Kaymakam Arıkan, asırlık geleneğin yaşatılması adına gösterilen gayretlerden duyduğu memnuniyeti dile getirerek:
“Bu anlamlı organizasyonun düzenlenmesinde büyük emeği olan Toybelen Köyü Muhtarı Şükrü Eraydın başta olmak üzere, kültürümüzü koruyan ve bu güzel buluşmaya katkı sunan tüm vatandaşlarımıza ve hemşehrilerimize yürekten teşekkür ederim.” ifadelerini kullandı.
Renkli ve samimi görüntülere sahne olan geleneksel şükür programı, misafirlere yapılan ikramlar ve edilen sohbetlerin ardından sona erdi.
