Erzincan Demirkent TOKİ Ortaokulu öğrencileri, Erzurum’daki bölgenin en kapsamlı bilim merkezini ziyaret ederek uzay, teknoloji ve matematiğin büyüleyici dünyasını yerinde keşfetti.
Demirkent TOKİ Ortaokulu, öğrencilerin akademik vizyonlarını genişletmek ve bilimsel meraklarını yerinde desteklemek amacıyla ders dışı etkinliklerine bir yenisini daha ekledi. Okulun başarılı öğrencileri, Erzurum’da bulunan Bilim Erzurum merkezini ziyaret ederek geleceğin teknolojileriyle buluştu.
TEORİK BİLGİLER PRATİĞE DÖNÜŞTÜ
Fen Bilimleri Öğretmeni Çiğdem Deliktaş rehberliğinde düzenlenen teknik ve bilimsel gezide öğrenciler, sınıfta gördükleri teorik konuları uzman eğitmenler eşliğinde pratiğe dökme şansı yakaladılar. Gün boyu süren yoğun program kapsamında öğrencilere; Uzay ve Havacılık, Teknoloji, Doğa Bilimleri ve Matematik alanlarında geniş kapsamlı ve uygulamalı eğitimler verildi.

EN BÜYÜK İLGİ PLANETARYUM’A
Öğrencilere yönelik çeşitli atölye çalışmalarının ve bilimsel keşiflerin sunulduğu merkezde, gezi kafilesinin odak noktası Planetaryum (Gezegenevi) oldu. Üç boyutlu simülasyonlar ve özel projeksiyon teknolojisiyle uzayın derinliklerini, gök cisimlerini ve gezegenlerin yapısını adeta içindeymiş gibi inceleyen öğrenciler, astronomi dünyasına unutulmaz bir yolculuk yaptı. Robotik kodlamadan doğadaki matematiksel düzenlere kadar pek çok istasyonda bizzat deneyler yapan öğrencilerin heyecan ve mutlulukları gözlerinden okundu.
OKUL MÜDÜRÜ AHMET SAĞSÖZ: “EĞİTİM SADECE SINIF DUVARLARI ARASINA SIKIŞTIRILAMAZ”
Ziyaretin ardından bir değerlendirmede bulunan Demirkent TOKİ Ortaokulu Müdürü Ahmet Sağsöz, gezinin hedeflenen amaca ulaştığını belirterek şunları söyledi:

“Eğitim sadece sınıf duvarları arasında sıkışıp kalacak bir süreç değildir. Öğrencilerimizin Bilim Erzurum ziyaretinden son derece memnun kaldıklarını görmek bizleri de ziyadesiyle mutlu etti. Burada aldıkları uygulamalı eğitimler, özellikle de planetaryumdaki benzersiz deneyim, çocuklarımızın bilime, teknolojiye ve uzay havacılığına olan bakış açılarını kökten değiştirecek niteliktedir. Genç beyinlerin merak duygusunu kamçılayan bu tür etkinlikleri her zaman desteklemeye devam edeceğiz. Geziyi organize eden Öğretmenimiz Çiğdem Deliktaş’a ve Bilim Erzurum ekibine teşekkür ederim.”
Geleceğin bilim insanı adayı olan öğrenciler, atölye çalışmalarının ardından merkez önünde toplu hatıra fotoğrafı çektirerek Erzurum’dan ayrıldı.
